Laatste loodjes in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Guido en Inge - WaarBenJij.nu Laatste loodjes in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Guido en Inge - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes in Maleisie

Door: Guido en Inge

Blijf op de hoogte en volg Guido en Inge

27 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo alle mensen thuis!

Ons laatste verhaaltje is geeindigd in Singapore. In Singapore hebben we geprobeerd zoveel mogelijk verschillende culturen te zien in 1 dag. Zo hebben we ’s ochtends een wandeling gemaakt door Chinatown. We hebben daar een schitterende chineese tempel bezocht waar een soort dienst aan de gang was. Erg indrukwekkend om te zien en te horen. ’s Middags hebben een wandeling gemaakt door little India. Ook daar hebben we een aantal tempels bezocht. De volgende dag zijn we verder gereisd naar de oostkust van Maleisië. We hebben 1 overnachting gedaan in Mersing en hebben de volgende dag vroeg de boot gepakt naar het eiland Tioman. We zijn naar Tioman gegaan vooral om even te relaxen en weinig te doen. Dat is ons ook gelukt. We hebben er 5 nachten geslapen, in een eenvoudig hutje vlakbij het strand. 2 dagen hebben we gedoken, wat mooi was. De andere dagen hebben we op het strand gelegen en niets gedaan. Heerlijk!

Na Tioman was het de bedoeling dat we naar Melaka zouden gaan, maar er ging geen bus meer toen we in Mersing aankwamen met de boot. Toen besloten we verder te reizen naar Kuala Lumpur. Daar hebben we 1 nacht geslapen in Chinatown. De volgende dag waren we uitgenodigd bij een nicht van Poldi, Guido’s vader, om daar te komen slapen. De nicht van Poldi, Hanny en haar man Willem hebben ons erg gastvrij ontvangen in hun appartement op de 40e verdieping in het centrum van KL. Daar hebben we ’s avonds gegeten en geslapen. De volgende dag zijn we naar Melaka gegaan. Melaka is een stad in het zuiden van Maleisië. Het heeft een tijdje in de handen van de Nederlanders gezeten dus er zijn wat Nederlandse gebouwen te vinden zoals het Stadhuys. We hebben daar door de stad gewandeld, een avondmarkt bezocht en een halve liter Hoegaarden gedronken.

Na 2 nachten hadden we alles gezien in Melaka en zijn we naar Georgetown gegaan. Dat staat bekend om het heerlijke eten daar. Dat hebben we de eerste avond niet gevonden, we hadden een hele vieze maaltijd van snotterige noodles. We hebben 1 dag door de stad gewandeld en daar de belangrijkste dingen gezien. De volgende dag hebben we een motor gehuurd en het eiland rondgereden. We zijn eerst naar de Tropical Spice Garden geweest, erg mooi opgezet en leuke dingen gezien. Daarna hebben we de Tropical Fruit Garden bezocht. Dit was een tegenvaller, de rondleiding was erg kort dus erg wijzer zijn we er niet van geworden. Als laatste hebben we een snaketemple bezocht. Ook deze was niet spectaculair, in de eerste instantie zagen we de slangen niet eens liggen.

Het volgende op het programma was het bezoeken van de Cameron Highlands. ’s Middags hebben we meteen een tour gedaan. Daarbij hebben we in 1 middag meteen alle highlights van de Cameron Highlands bezocht. We zijn bij een bijen-tuin geweest, een vlindertuin, een rozentuin, een aarbeienkweker en theeplantages. En dat alles in een sneltreinvaart. Voor ons maakte dat de beslissing heel makkelijk om de volgende dag gelijk door te reizen naar het laatste nieuwe stukje van de reis. Dat zijn de Perhentain eilanden, voor ons Perhentian Kecil, het kleine eiland. Daar besloten we nog een weekje te genieten van het vakantieleven. We hebben 2 dagen gedoken en daarbij veel haaien gezien! We hebben een wrakduik gedaan waarbij we in het ruim van het wrak geweest zijn en via een andere opening er weer uit. Ook tijdens een snorkel tripje hebben we nog verschillende haaien en blue spotted sting rays gezien. Het koraal viel heel erg tegen omdat we gehoord hadden dat het mooi zou zijn. De haaien waren wel echt vet. Na de week relaxen zijn we vandaag weer aangekomen in Kuala Lumpur. Daar mogen we weer bij Hanny en Willem logeren. We hebben nog 2 dagen om souvernirs te kopen en de stad te zien. Zaterdagmiddag beginnen we aan onze eerste vlucht richting huis om daar zondagmiddag weer aan te komen.

De afgelopen 10,5 maanden zijn een geweldige ervaring geweest voor ons, we hebben van iedere minuut genoten. Maar we zijn ook blij dat we over een paar dagen iedereen weer gaan zien! Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties op de website. Het is superleuk om ze iedere keer te lezen.

De laatste fotoreeks: https://picasaweb.google.com/101601467221489267971/LaatsteLoodjesInMaleisie?authkey=Gv1sRgCNjP_JLJwurlfQ

Tot over een paar dagen!

• 27 Juni 2012 - 15:24

Nick:

Alvast een hele goede terug reis! Ben benieuwd naar alle verhalen in reallife!

Tot zondag!

• 27 Juni 2012 - 16:12

Jan En Truus:

Guido en Inge
    Het is erg leuk geweest om jullie verhalen en foto,s te lezen en zien.Een veilige terug reis en tot ziens in Son

• 27 Juni 2012 - 16:44

Teun, Linda En Pinda:

Van de week op skype zeggen dat er nog iets ergs gebeurt is, maar dit niet in je verhaal zetten, haha. Ik denk nu komt er nog een spannend stukje met het hele verhaal maar helaas!
    Wat een mooie foto's weer, vooral die op het strand van jullie rug!!
    Hele goede reis terug en tot zondag !!

Liefs ons

• 27 Juni 2012 - 16:50

Job En Lieke:

Haha hoegaarden:) kun je vast wennen guido's! Wat zijn die maanden voorbij gevlogen!! Voor jullie helemaal natuurlijk! En wat hebben jullie veel gezien, gedaan en ontdekt!! Echt heel benieuwd naar al jullie verhalen bij de foto's!! Geniet nog 2dagen, aan NL ben je ook zo weer gewend:) alvast een hele goeie terugreis en tot snel gr

• 27 Juni 2012 - 20:07

Helmie:

Yeeuh, het is bijna zondag ;-) Dan zijn jullie eindelijk weer terug! Geniet nog lekker even in het mooie KL, alvast een hele fijne reis toegewenst! xxxxx

• 28 Juni 2012 - 07:20

Jacqueline:

Zitten weer een paar mooie foto's tussen inge! dat turqoise shirtje ken ik niet, geshopt? En guido, wat is je haar lang!
    Nog maar 3 dagen te gaan en dan zit 10,5 maand er alweer op. Gisteren met Gerwin uit eten geweest in een javaans eetcafe. Leuk om weer indonesisch te eten. Hij was toevallig in de buurt. We moeten maar snel proberen een reunietje te plannen.
    Goede reis terug!
    x jacq

• 28 Juni 2012 - 11:20

Stefan:

Wat een super reis hebben jullie gehad! Echt zo gaaf, al die verhalen en foto's. ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

Goede terugreis en tot zondag!

• 28 Juni 2012 - 19:13

Piet En Carrie:

Veel gezien, veel gedaan, veel geluierd als afsluiting an 10 enerverende mooie maanden.
    Wij hebben genoten van jullie belevenissen en de mooie foto's.
    Een hele goede reis terug en misschien tot zondag en anders tot maandag.
    Gr. Piet en Carrie

• 30 Juni 2012 - 10:00

Wim En Wilma:

He Inge en Guido,
    Helaas kunnen we je verhaal nu pas lezen. We zitten op de caming bij het iseo meer in Italie. Maar wat hebben we genoten van jullie verhalen en foto's. De tijd is gevlogen!! We hopen, dat jullie een goede vlucht hebben gehad en weer met frisse moed in Nederland alles kunnen oppikken. Tot zeer binnenkort !!! Dikke kuzz.