Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Guido en Inge - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Guido en Inge - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Guido en Inge

Blijf op de hoogte en volg Guido en Inge

05 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo trouwe lezers

Het vorige verhaal is geeindigd in Punta Arenas. Daar hebben we 1 nachtje in het hostel geslapen. De volgende dag, op 23 januari, hebben we de bus genomen naar Rio Gallegos. Dit is een plaats in Argentinië, aan de zee. We hebben geen reisboek meer, die hadden we al naar huis gestuurd, dus we wisten niet hoe lang de busreis zou duren. We dachten 5 uur, maar na 3 uur stopten we al in een grote plaats. Bleek dat we er al waren. Daar begon ons liftavontuur. We wilden graag wat geld uitsparen en hadden nog best wat tijd voordat we in Buenos Aires moesten zijn. Daarom hadden we bedacht dat we dat we wel konden gaan liften, de komende 2500 km. Om Rio Gallegos uit te komen hebben we 1 uur moeten wachten. Deze kon ons 30 km verder brengen tot een politiepost. Daar werd nogal moeilijk gedaan, we moesten ons inschrijven..? Daarna zou de politie wel een lift regelen voor ons. Als mensen een dorp of een stad verlaten in Argentinië rijden ze hier langs een politiepost, de politie controleert dan het rijbewijs van mensen of zoiets. Dan zouden ze dus meteen vragen of wij mee konden rijden. Na daar nog anderhalf uur gewacht te hebben hadden we nog geen lift. Wij denken eigenlijk dat ze helemaal niets gevraagd hebben aan al die mensen maar goed. Het was inmiddels half 7 dus toen hebben we maar besloten om terug naar de stad te liften en daar proberen een bus te pakken. Die lift hadden we natuurlijk snel en wonder boven wonder ging een uur later de bus. Nog wat boodschappen gedaan en toen kon de busreis van 17 uur beginnen. Na die 17 uur kwamen we aan in Puerto Madryn, op de helft naar Buenos Aires. Het was daar lekker weer, warm, zon, kortom een stuk beter dan in het zuiden. Een hostel gevonden (jezus wat zijn die duur, blij dat wij vaak gekampeerd hebben!) en wat rondgeslenterd in het dorp. ’s Avonds lekker uit eten geweest. De volgende dag lekker naar het strand geweest. Vast een beetje voorbruinen voor Azie, het enige nadeel was dat het behoorlijk hard waaide, dus alles zat vol met zand.
De dag daarna 26 januari werd de busreis vervolgd naar Buenos Aires. Eind van de middag begon de 18 uur durende busreis. We zouden eten krijgen in de bus, maar om 22 uur hadden we nog steeds geen avondeten gehad. Gelukkig stopten we om 22:30 bij een restaurant om onze honger te stillen. De volgende ochtend kwamen we in Buenos Aires aan.

In Buenos Aires zijn we met de metro naar het hostel gegaan. Een leuk hostel, redelijk in het centrum, vlakbij 2 metrostations. Hier mochten we de komende 10 nachten slapen. De volgende 10 dagen hebben we van alles gedaan, voornamelijk heel veel van de stad gezien. We hebben gewinkeld, gefietst, we zijn naar een optreden van een percussiegroep geweest, we zijn langs het stadion van Boca Juniors gelopen (al vonden wij daar natuurlijk weinig aan), we hebben een populaire antiekmarkt bezocht, we hebben veel gelopen door verschillende mooie wijken, we hebben mensen de tango zien dansen, we hebben steaks gegeten die helemaal niet zo lekker waren, we hebben het ontzettend warm gehad want het is hier 30 graden of warmer, we hebben ook door de regen gelopen en gefietst, dus soms koelde het gelukkig wat af. We zijn naar Tigre Delta geweest, wat ook niet super was.

Uiteindelijk hebben we dus 10 dagen in deze geweldige stad gehad. We hebben op ons gemak alles kunnen zien wat we wilden zien.
Vandaag is niet alleen onze laatste dag in Buenos Aires, het is ook onze laatste dag in Zuid Amerika. Wij hebben hier een geweldige tijd gehad, schitterende dingen gezien, mooie trekkings gelopen, aardige mensen ontmoet. Kortom, een mooi continent waar we zeker nog eens naar terug gaan. Morgen vliegen we naar Sydney om daar dinsdagavond aan te komen. Ons volgende stukje zal dus komen als we aan de andere kant van de wereld zijn.

Foto's bij het verhaal:

Liefs, Guido en Inge

• 05 Februari 2012 - 18:36

Linda En Teun:

Hoi hoi,
    Weer een mooi verhaal. Wist de meeste dingen al via de app. Maar nu we ook de foto's hebben gezien ben ik nog steeds jaloers! Ook dat beige hempje is heel leuk, nieuw?
    Tot zo op skype en alvast een veilige vlucht naar Australie..!
    Liefs ons

• 05 Februari 2012 - 19:16

Jan En Truus:

heej guido en inge
    zo we zijn weer helemaal bij met jullie verhaaltje en de foto,s Vanuit Son veel plezier in Australie
    veel groetjes van Ons

• 05 Februari 2012 - 19:26

Dennis En Nikki:

Hoi Guidje en Enge Inge ;)

Ziet er allemaal weer geweldig uit!
    Tijd voor een nieuw avontuur aan de andere kant van de wereld! Goeie vlucht en veel plezier Down Under & in Azie..
    Wij zitten hier nog wel even in de kou ('s nachts -20) & sneeuw! Gisteren en vandaag wel heerlijk gaan schaatsen :)

Geniet ervan en tot het volgende verhaal!

Grtz

• 05 Februari 2012 - 20:01

Bram:

Heej gietertje en inge,

Zo te zien hebben jullie je wel vermaakt daar. Eindelijk naar aussie dan. Dat liften ging in engeland en frankrijk wel wat beter volgens mij.

Ik snap dat je dat een mooie metro vind gieter. Dat zal alleen meer aan de omgeving liggen.

Succes met de reis. Laat maar weten als jullie veilig zijn aangekomen.

Groeten

• 05 Februari 2012 - 20:19

Annette:

Hoi ingeven Guido! Leuk de foto's erbij! Waar blijft hij van jullie dansend de tango together??? Goeie reis naar die andere kant van de wereld! Liefs, a

• 05 Februari 2012 - 21:03

Elly:

Hej Inge en Guido,
    Fijn om jullie vandaag weer even gesproken en gezien te hebben! Een goede reis toegewenst en alvast veel plezier in Sydney. Maak er een mooie week van!
    Liefs van ons

• 05 Februari 2012 - 21:13

Wilma En Wim:

He Inge en Guido,
    Wederom een gezellig en mooi verslag en die foto's: om jaloers op te worden. Wij wensen jullie een hele goeie en veilige vlucht en lekker genieten aan de andere kant van de wereld. Tot mails.
    Liefs Wilma.

• 06 Februari 2012 - 08:11

Nick En Esther:

Hey Guido en Inge,

Je had ook tips moeten vragen aan PB over hoe je moet liften! ;)
    Die zit daar op.

Have fun in Australië!

Groeten,
    Ons

• 07 Februari 2012 - 18:25

Helmie & John:

Hee Kale guido en Ingepinge :-D

Lekker op jullie gemak het laatste gedeelte van Zuid Amerika verkennen, heerlijk! Zou ook graag daar in de zon zitten met deze brrrrr koude winterdagen hier, -6 nu, t valt mee!
    Ondertussen zijn jullie Down under aangekomen, benieuwd hoe de reis is gegaan en hoe Sydney is! Daarna door naar Azie, we wachten de nieuwe verhalen en foto's weer af xx

• 08 Februari 2012 - 06:19

Job & Lieke:

Buurtjes!!

Lekker relaxed gedaan de laatste dagen in Z-Amerika en nu weer op naar het volgende continent! Hopelijk hebben jullie 'n goeie reis gehad. Nu op zoek naar het pakketje van WJ, spannend!! :)

Sexy pakje van die man die de tango danst trouwens.. Maar niets vergeleken met jullie mysterieuze aan-elkaar-pakje! Haha!!

Koude groeten van ons! X

• 08 Februari 2012 - 15:18

Willem & Jan:

Hey Hey G en I,

Tijd gaat weer hard he! Zuid-Amerika voorlopig afgesloten en op naar de andere andere kant van de wereld :) ben benieuwd of jullie jullie mini kado'tje vinden (erg benieuwd of het nog geplakt zit tegen de onderkant van het bankje!!!). Have fun mates!!!

• 09 Februari 2012 - 20:24

Piet En Carrie:

Hoi Inge en Guido,

Met de mooie foto's en verhalen is jullie eerste deel van de reis zeker afgesloten. Op naar Australië, en dan weer naar een ander continent.
    Guido heeft zeker op de rommel/antiekmarkt een tondeuze gekocht, hij ziet er tenminste weer fris en fruitig uit. Jij ook hoor, Inge.
    Een hele fijne voortzetting van jullie trektocht over de wereld.
    Gr. Piet en Carrie